2012 U.S.A Canyon Adventure

Dag 24 Lake Havasu City, AZ - Joshua Tree, CA

Vandaag niet zo heel veel te melden. We hebben zo'n beetje de hele dag in de auto gezeten.

We ontbijten in Lake Havasu City, niet ver van het hotel. Het is half 9 en al 94*F!! Om half 10 rijden we weg. Eerst nog langs Lake Havasu.....

.....en dan buigen we af richting JoshuaTree. Welcome to California!!

Laughing

De weg is lang en alleen maar rechtuit. Links en rechts desert en daar achter bergen. Niets noemenswaardigs dus.

Om 2u zijn we bij de Joshua Tree in, waar helaas de frontdesk nog gesloten is. Inchecken kan vanaf 3pm en tot dan is er blijkbaar nog niemand aanwezig??

Undecided

We besluiten om dan maar naar het Joshua Tree N.P Visitor's centre te rijden.

We vragen advies, hoe de rest van de middag in te vullen en met een kaart van het park gaan we op pad. Er loopt een weg door het park van East (waar we nu zijn) naar North en dan kun je over de gewone weg weer terug naar ons hotel. De rit neemt 1,5u in beslag, dus dat doen we dan maar.

Joshua Tree is een beetje vreemde mix van bomen en natuurgeweld. De Joshua Tree kan we 1000 jaar worden en heeft bizarre vormen.

Daar tussendoor liggen 'bergen stenen', die er uit zien of ze er bewust zijn neergelegd. Vreemd, heel vreemd.

We rijden door tot aan Keys View, waar je bij helder weer een prachtig uitzicht hebt. Je ziet zelfs de San Andreas Fault......

Of niet, zoals vandaag! Er hangt een waas in de Valley, haze zoals ze dat hier noemen. Helaas geen San Andreas Fault te zien dus.

Frown

Er zijn enkele hiking trails in het park, maar bij 110*F is hiken niet echt een verstandige beslissing. We blijven dus in de auto in de koelte van de airco en rijden, zodra we het park uit zijn, terug naar ons hotel.

Inmiddels is de frontdesk van de Joshua Tree Inn geopend. We hebben room number 4 (out of 10). We hebben onze eigen 'achtertuin' en er is een heerlijk verfrissend zwembad.

Nog een story over het hotel; Op 19 september 1973 is singer-songwriter Gram Parson, toen 26 jaar, na een overdosis drugs hier in Room number 8 gevonden. De kamer is nog steeds te boeken en ziet er nog uit zoals toen..... In de courtyard, tegenover Room number 8 is een soort van monument geplaatst.

We eten Indiaas, Benny heeft kip en vind het eerlijk. Anja heeft shrimp in Marsalasaus en is heel wat minder enthousiast.....

Morgen de laatste (grote) autorit naar onze eindbestemming; Venice Beach!! Ons vertrouwde hotel The Inn at Venice beach..... zon, strand en de Pacific Ocean....we snakken naar de koffie van John & Maria en die van Intelligentia..... double chocolatechip frappuccino met bananabread van Starbucks.....Venice Pier..... Ocean Front Walk.... zzzzzzzzzz

Wilma

Ondanks dat jullie niet veel te melden hadden,toch een heel leuk verhaal geworden ;)

Tjergina

Genoten van jullie verhalen en foto's onderweg!
Heel veel plezier in Venice Beach en doe de groeten aan John en Maria!

Gerda

Leest weer lekker we.
Veul fun by home away from home; Venice Beach en doe de folks de groeten!

roelf uut emmen

toch bij al deze rotsen en vreemde bomen, heel mooi, gr