2012 U.S.A Canyon Adventure

Dag 23 Peach Springs - Lake Havasu City, AZ

Vandaag een korte rit op het programma.

We zijn al vroeg (7.15u) wakker en na het ontbit rijden we om half 9 weg. We moeten eerst weer de Route 66 uitrijden naar Kingman. Bij de 1e de beste pomp halen we koffie en tanken we de auto vol, tenminste......tanken we hier anders zonder iemand te zien of te spreken (betalen met creditcard aan de pomp), hier langs de Route 66 wordt de auto voor je volgetankt én worden de ramen weer spik en span schoongepoetst! Route 66 service heet dat!!

Bij het volgende dorpje, Hackberry, stoppen we even. We kennen dit nog uit 2008 en het is te leuk om voorbij te rijden.

Als we, rond half 10, weer verder rijden geeft de thermometer al weer ruim 90*F aan.

Om 12u checken we in bij het Bridgewater Motel. We zijn inmiddels in de 'triplets' beland, oftewel; het is ruim boven de 100*F. We worden geadviseerd om naar het meer te gaan, maar (eigenwijs als we zijn) willen we natuurlijk eerst naar de London Bridge.

De London Bridge lag eerst over de Theems in London, tot de brug door ging zakken, omdat het de vele auto's die er over heen gingen niet meer kon dragen. De burgemeester van London zette de brug te koop en in1968 werd deze verkocht aan de stichter van Lake Havasu City, Mc Culloch. Steen voor steen werd genummerd, afgebroken, verscheept naar Long Beach en naar Lake Havasu vervoerd, waar bleek dat er niets was, wat de brug kon overspannen.

Undecided
De oplossing?? McCulloch liet een kanaal graven, waar de brug precies over heen paste! In 1969 werd de brug geopend, in het bijzijn van Mc Culloch én de burgemeester van London!! Nog een leuk weetje; de lampen op de brug zijn gegoten van de kanonnen van Napoleon.....

Maar goed, we zijn door het park naar de brug gelopen, maar het is eigenlijk veel en veel te warm. Het loopt hier inmiddels tegen de 50*C en dat is dus heet, errug heet!!

We gaan, helemaal doorgezweten, terug naar het motel, nemen een duik in het, al even warme, zwembad en lopen dan, nog steeds nat, naar de rivier waar we de hele middag in liggen!! Heerlijk.

We gaan om 7pm, aan de voet van de brug eten.....jammie.....

Als we terug gaan naar het hotel is het buiten nog steeds ruim 100*F.

We liggen vroeg, helemaal afgeserveerd, in bed. Gelukkig is het binnen, met de airco aan, heerlijk koel.

Wilma

Leuk verhaal over de London Bridge,xx

Marley

Was het hier maar lekker warm! Kunnen we niet ruilen?
Ik zie dat jullie het nog steeds erg naar jullie zin hebben. Geniet er nog maar lekker van, want voor je het weet ben je weer thuis.

Dikke kus Mar

Ps: Ben, je auto leeft nog hoor ;) Hij rijdt heerlijk!

Trudy Mooij

Wat een hitte, dit zou niets voor mij zijn. Maar verder alle lof over jullie reisverhalen en foto's

Ria de buuf

Maar goed dat jullie die foto samen in het meer niet op f.b hebt gezet....ik denk dat daar heel veel vreemde reacties op gekomen waren!!!! whahaha

roelf uut emmen

ik kan veel hitte verdragen, maar van jullie verhaal ben ik blij met 21 graden hier. als je maar geniet!! gr