2012 U.S.A Canyon Adventure

Dag 22 Grand Canyon Skywalk

Vandaag gaan we naar de Grand Canyon West, de Skywalk.

De Skywalk is een in 2007 geopend, 'zwevend' glazen platform boven de Gr. Canyon. Het hoefijzervormige glasbalkon steekt 22m uit en door de glazen bodem kijk je zo'n 400m de Canyon in. Verderop zie je de Colorado River op 1200m diepte stromen.

Na een simpel, maar heerlijk continental breakfast gaan we om half 10 op weg. We rijden de Route 66 tot aan Kingman en gaan dan via Stockton Hill Road, richting Gr. Canyon West. De laatste 15miles is 'unpaved dirt road', oftewel onverhard stoffig wegdek. De hele rit neemt 2,5u in beslag.

We mogen niet met de auto naar de Skywalk. Er is een parkeerplaats met een giftshop (duhh) en daar kun je tickets kopen. Moet je betalen om op de Skywalk te lopen, je moet ook betalen om de laatste 5miles met de shuttlebus mee te mogen. We nemen het hele pakket; shuttle Skywalk, meal én $5,- korting in de giftshop $$$$

Laughing

Er staat een behoorlijke rij en pas als de 5e bus voorbij komt kunnen we mee. Binnen 5min zijn we bij Eaglepoint, waar de Skywalk is.

En zo ziet de Skywalk er dus vanaf de zijkant uit.....

Er zijn kluisjes, want je mag geen persoonlijke bezittingen (incl. fotocamera's) mee nemen op de Skywalk. Dit ter bescherming van het glas en om te voorkomen dat de Canyon straks vol ligt met gedropte voorwerpen. Als alles opgeborgen is ga je nog door de metaaldetector. 'Just checking'

Wink
. Vervolgens krijg je nog papieren overschoenen en dan mag je toch eindelijk de Skywalk op. Het is een vreemd gevoel om op het glas te stappen.....ook al heb je geen hoogtevrees en is 400m écht niet zo diep (we zijn in 2008 op de Sears Tower in Chicago geweest, 110 verdiepingen, 527m hoog) het is een belevenis om door het glas heen in de Canyon te kunnen kijken. Zoals ik al zei, je mag geen pers. bezittingen meenemen, dus ook geen camera!! De oplossing; professionele fotografen die foto's nemen ($$$$), maar goed je wilt tóch een herinnering, een bewijs dat je écht op de Skywalk geweest bent.....

Nadat we onze spullen én de foto opgehaald hebben, gaan we met de bus naar de volgende stop, Guano point.

Daar eten we, om half 3, onze 'gratis' maaltijd op. BBQ beef/baked chicken met mashed potatos, gravy, green beans, mais on the cob and cole slaw. Water, thee of koffie is ook nog inbegrepen.

Vervolgens gaan we weer terug naar het beginpunt. Benny koopt nog een trui en dan gaan we weer richting Peach Springs. Terug over de unpaved road.....

.....terug naar Kingman, waar we bij de Starbucks stoppen voor koffie én (eindelijk op dag 22) een double chocolate chip frappuccino met appelfritter. Yeahhh!!

Bij Kingman gaan we de Route 66 weer op richting Peach Springs. We hoeven vanavond niet meer te eten, dat is wel duidelijk. Koffie, thee en een borrel zijn voldoende.

Wink

Jill

Heyyy lieve Anja&Ben!!!!!
Ziet er SUPERRRR leuk uit!!! Echt mooi al die foto's en verhalen!!! Geniet er maar goed van! Hier komt Brendon nog fftjes....... Liefs Jill! Ow ja... 15 Sept moet ik de sleutels inleveren :-)) hoi mam en pap!! Veel plezier nog eventjes.. vd week nog n keertje bellen ok xxx