2012 U.S.A Canyon Adventure

Dag 21 Grand Canyon N.P - Peach Springs, AZ

Vandaag een korte rit van de Grand Canyon naar Peach Springs.

We genieten van een, overdadig maar heerlijk, ontbijtbuffet, checken uit en om half 10 gaan we op weg. We rijden de, kaarsrechte, State Highway 64 uit, draaien dan de I-40, richting Los Angeles, op om na een aantal miles hier weer vanaf te gaan en de Old Route 66 te volgen richting Peach Springs.

Dit is bekend terrein. We hebben immers, in 2008, de Route 66 van Chicago naar los Angeles, helemaal gereden.

Voor we in Peach Springs zijn, stoppen we in Seligman.

Waarom Seligman?? Om te beginnen is dit stuk Route 66, volgens mij, nog het langste stuk, van de originele weg, dat nog intakt is en Seligman past precies in dat plaatje.

Een 'stadje' waar de hoofdstraat helemaal Old Skool/Route 66 is.

In 2008 zijn we hier, uiteraard, ook gestopt. Nadat we alles bekeken/gefilmd en gefotografeerd hadden, kwamen we, aan het einde van de straat bij Historic Seligman Sundries terecht.

We hebben er toen een Route 66 klok gekocht en raakten aan de praat met Frank en Lynne, de eigenaars van de winkel. We hebben er koffie gedronken aan de 'bar' en ze vertelden dat ze allerlei 'souvenirs' hadden staan, die ze van klanten/touristen, van over de hele wereld, hadden gekregen. Er stond ook een kaart van Bassie en Adriaan, gesigneerd door Adriaan. Lynne vertelde dat 'die meneer' in hun winkel geweest was en ze die kaart had gegeven.Wij hebben ze toen verteld wie B&A waren én dat er een dvd was, van een reis door Amerika, die B&A gemaakt hadden. Uiteraard wisten ze dat niet en wij hebben ze toen beloofd een kopie te maken van dvd en die aan ze op te sturen.Dat hebben we, toen we eenmaal weer thuiswaren, dus ook gedaan!! Nadat ze de dvd ontvangen hadden kregen we een mailtje, dat ze met veel plezier gekeken hadden en dat de dvd inmidels tussen de andere souveniers stond! We staan op de mailinglist van Historic Seligman Sundries én inmiddels hebben ze ook een Facebook pagina.

Genoeg redenen dus om ze weer een xtje te bezoeken. De winkel is niets veranderd, wat meer Route 66 cars voor de deur, maar verder....... zelfs Lynne en Frank zijn niet veranderd.....en ja, na even speuren vinden we idd de B&A dvd tussen alle souvenirs. Frank is met een klant bezig, maar als we Lynne aanspreken, vind ze het geweldig dat we er weer zijn. Ze schenkt koffie in en ze vist ook meteen de dvd te voorschijn. Als Frank erbij komt weet ook hij meteen weer wie we zijn en roept "Anya, from Facebook". We krijgen koffie en we 'signeren' de dvd!! We are famous!!

Laughing

Uiteraard wordt er ook nog een foto gemaakt. Frank, Lynne, Benny & Anja, incl. de gesigneerde B&A dvd.

Geweldig toch!!

We kopen nog een Zippo aansteker (Benny) en een koelkastmagneet (Anja),.De koffie is gratis!! Na een big hug en een 'tot volgend jaar'

Wink
nemen we afscheid, maar niet nadat we beloofd hebben de foto vanavond meteen op Fb te zetten, wat we dan ook inmiddels al gedaan hebben.

De reaktie van Lynne;

Thanks to Anja and Benny we have a Bassie and Adrian DVD that they sent us from Holland. It was good to see both of you again.

What a wonderful surprise to see our friends, Anja and Benny, from the Netherlands today.... they last visited us in 2008. A truly special couple!

Anja, you and Benny added a sparkle to our day! Enjoy your travels... thank you for including us in your 2012 trip to the U.S.!

Frank & Lynne it was nice to see you too, again!! xx

Om half 2 zijn we in Peach Springs, waar (Anja) de rest van de middag geniet van de zon en het zoutwater zwembad en Benny, (die het na 1 duik in het zwembad te heet vind buiten) zijn koffer opruimt, zijn wasje doet en wat tv kijkt.

Surprised

We eten Navajo stew met fried bread, in het restaurant van het hotel. Heerlijk! We delen daarna nog een sundea icecream.

Morgen naar de Grand Canyon Skywalk.

Gerda

Vandaag es andersom gedaan, eerst plaatjes kijken en dan de story lezen. Vet cool!

Gerda

Post was 'n milestone ;-)

Gerda

Laat maar zitten, heb pas 4 uur geslapen.
Foute insteek mijnerzijds, ga nog ff uurtjes pakken hihi.

Wilma

Altijd leuk om oude "vrienden" weer te zien!

gerard & paulien.

Time flies when your having fun.
genieten weer van al het mooi`s dat voorbij komt. Kan me voorstellen dat je niet alles onder woorden kunt brengen en niet alle foto`s plaatsen,maar tot nu toe lukt het aardig.We zijn benieuwd naar de rest van de verslagen.
Liefs uut Varsseveld.