2012 U.S.A Canyon Adventure

Dag 20 Grand Canyon Smooth Water Adventure

Het wordt een lange dag. Om 5.45u melden we ons al Op Grand Canyon Airport voor onze plaine-jeep-boat-bus tour. Nadat we hebben ingecheckt, krijgen we onze boardingpasses, een polsbandje én een box met ontbijt. Er zit van alles in yoghurt, fruitcup, muffin, energiebar, jus d'orange, crackers en cheese. Jammie!! Ondertussen staat het vliegtuig(je) al klaar voor vertrek.

Om 6.20u vertrekken we. Incl de piloot gaan er 10pers in dit éénmotorige vliegtuigje. We zitten helemaal achterin. Er is voor iedereen een koptelefoon met informatie over de vlucht van Grand Canyon naar Page, waar onze Jeeptour zal beginnen.

Hebben we in 2006 ook al eens met zo'n zelfde soort vliegtuigje over de Gr. Canyon gevlogen, het blijft een adembenemend gezicht, deze Canyon met een lengte van 446km, een diepte van zo'n 1829m en een breedte varierend van 16-29km met in de diepte de Colorado River.

We vliegen over de Horse Shoe Bend in de Glen Canyon, waar we later vandaag omheen zullen varen....

.....en over de Glen Canyon Dam, waar we in 2006 op én in geweest zijn. Nu vliegen we er overheen, straks zal onze boottocht aan de voet er van beginnen.

Nadat we geland zijn op Page Airport, worden we opgehaald door een Jeep die ons naar de Antelope Canyon zal brengen. De (vrouwelijk) tourguide rijdt met een noodvaart door Page én met een noodvaart over de brede zandweg die ons naar de ingang van de Canyon brengt.

Undecided

De Antelope Canyon zelf is prachtig. Ziet het er in 1e instantie niet bijzonder uit als je er in loopt, het zonlicht dat door de kieren in de Canyon komt, geeft een prachtg effect aan de foto's.

Na deze tour worden we afgezet bij de Company die de boottocht zal verzorgen. We moeten een half uurtje wachten en worden dan door een touringcar opgehaald, die ons naar de Glen Canyon Dam zal brengen. In de bus krijgen we een lunchpakket aangeboden, met een turkey-sandwich, een appel, sweets & nuts, lolly, chips en chocolate chip cookies. We gaan met de bus het, streng beveiligde (we worden gecontroleerd op wapens!), terrein van de Glen Canyon Dam op waar we via een smalle 1,5km lange tunnel aan de andere kant van de dam weer boven de grond komen.

Daar stappen we uit en via een loopbrug langs de rotsen (helm verplicht).....

.....komen we bij onze boot terecht. Na wat instructies kan de tocht beginnen. We varen 15,5miles over de Colorado River en waar de Glen Canyon overgaat in de Grand Canyon zullen we weer aan land gaan.

Hoe heerlijk is dit....

Hoe prachtig is dit.....

We stoppen een aantal keren op een strandje om de benen te strekken en om de lunch op te eten. Bij de 1e stop is een korte trail naar wat Anasazi Petroglyphes.

We hebben een gezellige tourguide die van alles vertelt (zin én onzin

Laughing
) over de Canyon, de Colorado River en de flora en fauna.

We spotten een aantal wilde paarden, een squirl, een grey heron (reiger), die op zijn gemak een vis naar binnen staat te werken.....

.....en, als we bijna op het eindpunt zijn, nog een bighorn sheep.

En dan is het, helaas, na een paar uur varen, weer tijd om bij Historic Lee's Ferry aan wal te gaan. De touringcar, die ons met een stop bij de Camaron Tradingpost, via de East Rim van de Gr. Canyon, terug zal brengen naar Gr. Canyon Airport staat al klaar.

Om 6pm zijn we weer terug in het hotel. Het klokje rond op stap geweest. Moe maar voldaan!!

We eten wat bij Mc. Donalds (1e x van de vakantie) en als het internet niet mee wil werken, moet de website maar wachten tot morgen.....we liggen er vroeg, héél vroeg in. Truste!!

Gerda

Beleef 't helemaal mee, gaaf!

roelf uut emmen

woorden schieten te kort,wat kan de wereld mooi zijn, gr

Ria de buuf

Wat een prachtige foto zeg!!! Daar zitten wel een paar hele mooie tussen voor een legpuzzel van 2000 stukjes!!!!

Wilma

Ik zei het gisteren al :) Inderdaad dubbel genoten vandaag! ooxx

Trudy Mooij

Wat is ook dit weer zeer indrukwekkend. Het wordt tijd dat ik de staatsloterij win om eens een mooie wereldreis te maken.