2012 U.S.A Canyon Adventure

Dag 18 Canyon de Chelly N.M.

Canyon de Chelly National Monument is niet zo'n heel groot park. Het heeft een North en een South Rim met een aantal overlooks. De hoofdweg behoort tot het Navajo reservaat, de overlooks behoren tot National Parks.

We zijn er vandaag niet zo bij en of dat nu ligt aan het feit dat er links en rechts van de weg groepjes schijnbaar 'onbewoonbaar' verklaarde woningen staan, met een gigantische bende er om heen, maar waar dus nog wel Navajo's wonen of aan de rommel die in de in de berm van de weg ligt of aan een groepje vreselijke drukke Italianen die absoluut geen respect/oog hebben voor de natuur, maar wel overal opduiken waar wij ook zijn, of aan het feit dat je vanaf de overlooks een lens van een meter lang nodig hebt om daadwerkelijk te kunnen zien wat er aan de ander kant van de Canyon te zien is, of aan het feit dat we deze x bewust geen tour hebben geboekt die de Canyon in gaat en we dat misschien beter wel hadden kunnen doen. Geen idee, maar vandaag is een dag anders dan anderen.

We beginnen met de North Rim drive (Canyon del Muerto), omdat daar de minste overlooks zijn te vinden. We starten met Antelope House Overlook, waar het Navajo Fortress.....

.....en de Antelope House Ruins liggen.

Vervolgens gaan we naar Mummy Cave Overlook, waar de Mummy Cave Ruins te zien zijn.

Tot slot stoppen we bij de massacre Cave Overlook, waar we geen foto's van hebben.

Het inmiddels lunchtijd, dus rijden we terug naar het hotel om een salade met tuna sandwich naar binnen te werken én een Jello puddinkje!! .....als we thuis zijn, maakt Anja wel eens Jello pudding. Lekker met een beetje lobbig geklopte slagroom. Benny eet dat niet; 'Ziet er niet uit, gadverdamme' roept hij altijd. Gisteren stonden er bekertjes Jello pudding mét room in de koeling bij de benzinepomp. Couldn't resist!! Benny wilde wel proeven en zie hier: Gisteravond na het eten én vanmiddag na de lunch werkt hij een Jello puddinkje naar binnen!! Lekker hoor....

Wink

Na de lunch rijden we de South Rim Drive (Canyon de Chelly) helemaal uit, om vervolgens op de terugweg bij alle overlooks te stoppen. Allereerst stoppen we bij Spider Rock....

.....en bij Whitehouse Ruins

Als we bij Junction Overlook stoppen raakt Benny aan de praat met een Navajo die hier overal langs de weg zitten en sieraden en art work verkopen. Uiteraard gaan we niet weg zonder een tegel, beschilderd met Navajo symbolen en turquoise blauwe potterie.

De laatste stop, die een foto oplevert is Tsegi Overlook met de Chinle Wash.

Om half 5 zijn we terug in het hotel. Even tijd voor koffie/thee en een boek.

We eten weer in de hotel cafetaria. Benny heeft een Navajo taco en Anja roastbeef met mashpotato en salade. Helaas zijn Jello's op, dus we doen het met een citroen (Benny) en een choladepuddinkje (Anja).

Morgen op weg naar Grand canyon N.P, maar niet zonder een omweg te maken naar Winslow Arizona. Waarom Winslow??

Well, I'm a standing on a corner
in Winslow, Arizona
and such a fine sight to see
It's a girl, my Lord, in a flatbed
Ford slowin' down to take a look at me

The Eagles ~ Take it Easy

Wilma

Misschien voor jullie een mindere dag,maar de foto s bj jullie verhaal zijn in ieder geval weer prachtig.Ach jello-pudding,dat maakte mijn moeder vroeger,nu griezel ik ervan:)

mitchell

Take it eaaaaaaaaaaaaaasy !

roelf uut emmen

weer mooie fotos, als jullie terug zijn, is het eten hier alles weer lekker gr

Trudy Mooij

Als dit de enige mindere dag is en wordt hebben jullie toch een geweldige vakantie. En ik ga kijken of jello pudding hier te koop is.

Gerda

Mooi verslag & fraaie foto's, dus daarin klint de 'mindere' dag niet door.
Nog ff en jullie zitten a/h ontbijt ;-) Have a nice day!!

Ria de buuf!!!

Mooi verhaal en foto s weer!! Is dat die pudding als je die omhoog gooit tegen het plafon blijft hangen???