2012 U.S.A Canyon Adventure

Dag 15 Mesa Verde N.P, CO - Monument Valley Navajo Tribal Park, UT

Vandaag gaat het dan toch eindelijk gebeuren. Dat, waar we eigenlijk al sinds onze 1e reis in 2006 op wachten..... We gaan naar Monument Valley!!

In 2006 - The best of the West, viel het net buiten de route, in 2008 - Route 66, paste het niet in het reisplan en in 2010 - USA/Canada Best of both worlds kwamen we al helemaal niet in de buurt. Dit jaar besloten we het anders te doen. M.V. kwam als 1e op de to-do-list en vervolgens hebben we de rest van de reis samengesteld. Zo kan het natuurlijk ook!

Laughing

Na het ontbijt rijden we terug naar Cortez, dan nemen we State Highway 160 naar Bluff en vandaar de Scenic Byway 163 naar M.V. Het eerste gedeelte van de trip is voornamelijk plat, dor en droog. Meer rotsgrond dan groen en wat ons nog het meeste verbaasd......langs de weg een truckload van lege flessen!! We zijn al in aardig wat Staten geweest, overal zien we de borden van $100 fine of meer als je rommel achterlaat. Nergens ligt er dan ook troep, maar hier schijnt het ze niet te deren. Werkelijk tientallen miles lang ligt de berm vol met lege (bier)flesjes, onbegrijpelijk!!

We stoppen, uiteraard, voor koffie en een pafke...

..... en als we stoppen doen we dat, toevallig, op een wel heel bijzonder plekje.....

~ FORREST GUMP ended his crosscountry run at this spot 1980 ~

Voor de volgende stop rijden we een klein stukje om, maar als je er dan toch in de buurt bent...

Four corners: de enige plek in de V.S waar 4 staten. Colorado, Arizona, New-Mexico en Colorado, bij elkaar komen op 1 punt!

Terug op de 163 komt dan toch eindelijk M.V. in zicht...

Nog een paar mile en dan rijden we het Navajo Tribal Park binnen.

The View Hotel ligt prachtig. Het is en vrij nieuw en ook het enige hotel in het park. Onze kamer is nog niet klaar, dus genieten we op het terras van het uitzicht en verlekkeren ons alvast in de Trading Post aan al het Navajo moois wat er te koop is.

Surprised

Er is maar 1 weg die door M.V. loopt, een 17 mile unpaved dirt road, oftewel 27km onverhard rood zand wegdek. We besluiten een tour te boeken. Niet zozeer vanwege de onverharde weg, dat hebben we al eerder gereden deze vakantie, maar wel omdat Benny dan ook genieten, ipv te sturen en op het wegdek te letten én omdat de tour ons brengt waar we met de auto zelf niet mogen komen. We hebben de keuze uit een simpele 1,5u tour, een uitgebreidde 2,5u tour én een uit 2 delen bestaande 'dag'tour. De 1e helt van de tour gaat door M.V. en de 2e helft van de tour gaat naar Mystery Valley. We hoeven niet zo lang na te denken. We boeken de full-day tour. Om 9.00u worden we opgehaald in de lobby van het hotel, als we terug zijn bepalen we zelf hoelang we willen 'pauzeren' en daarna begint de 2e helft van de tour. We hebben een personal driver met een open-vehicle de hele dag tot onze beschikking. We like!!

Laughing
Het enige wat we moeten doen is de creditcard te voorschijn te halen en de $$$ verdwijnen als vanzelf.
Undecided

Inmiddels is de kamer ook weer schoon en fris en kunnen we inchecken. We weten dat we een Valley View room hebben, maar toch.....

Het mooie uitzicht vanaf het balkon is echter maar van korte duur, want er komt een zandstorm onze kant op!!

Om zes uur gaan we eten in het hotelrestaurant. Ik zal jullie besparen wat we gegeten hebben. Het was weer veel, té veel en daar laat ik het deze x maar bij.

Tongue out

Terug in de hotelkamer komen we tot de ontdekking dat we toch internet hebben. Tijd dus voor de website en, wat Benny betreft, tijd voor de flatscreen tv die aan de muur hangt!!

Tot morgen! x

cor

Dat zag er mooi en daarna zandig uit. Wij hebben onweer en regen gehad aan het einde van de dag in Mesa Verde.
Geniet van de tour morgen. Helaas is de black bear niet op komen dagen, wel wat "wilde" paarden gezien.

Wilma

Weer genoten van je mooie verhaal en de foto's,xx

Marja

Ben nu al benieuwd naar de foto,s die jullie tijdens de tour gaan maken!

roelf uut emmen

zand zien en zand eten ja een zandstorm hoort ook bij de vacantie. mooi!!!! gr

Jacqueline

Hoi Benny en Anja, heel erg maar door omstandigheden 2 zieke moeders hoop gebeurd nu pas tijd gehad om jullie verhalen te lezen, echt ontzettend leuk en interessant om te lezen, jullie maken prachtige dingen mee en eten ook heerlijk, vooral die toetjes spreken me erg aan maar met al die hitte en de vele wandelingen die jullie maken moet dan kunnen, ik ga vanaf nu proberen iedere dag jullie verslagen te lezen veel plezier verder samen en groetjes van mij en Sjaak xx

Gerda

Kamer was nog niet klaar:-(
Waren ze die nog a/h bouwen ;-)
Like always a joy to read & see pics, thx for sharing!!

Wilfred/

Hoi Anja en Benny,
leuke, en in ons geval, zeer herkenbare verhalen en foto's. De beren hebben zich aan ons niet getoond.... Geniet van de resterende dagen. Ik blijf jullie zeker volgen. Have fun en zie jullie wel weer bij een concertje??
groeten,
Wilfred