2012 U.S.A Canyon Adventure

Dag 13 Moab, UT - Mesa Verde N.P, CO

Vandaag weer een dag van auto rijden. We vertrekken uit Moab en gaan richting Mesa Verde N.P in Colorado.

We ontbijten bij Zax, waar Benny zijn dagelijkse portie calorieën naar binnen werkt en Anja is blij met weer gewoon yoghurt met vers fruit.

Rond half elf checken we uit en gaan we op weg. Als we ongeveer 10 mile buiten Moab zijn komen we het volgende tegen...

Nieuwsgierig als we zijn stoppen we uiteraard even en wat we tegenkomen?? Dat gebeurt dus alleen in de VS. Een parkeerplaats helemaal 'ingericht' met 'gekkigheid'. De foto's spreken voor zich.....

De volgende is geen gekkigheid maar gewoon echt

Laughing

Oh, en Mater uit de Disney movie Cars was er ook...

We kijken er wel een half uur rond en stappen dan weer in de auto. Onderweg verder niets bijzonders te melden. de weg is vlak tot heuvelachtig en we stoppen een x voor koffie en een x om te tanken, voor we Mesa Verde N.P. binnen rijden.

Ons hotel ligt 15km binnen het park, tegenover het Visitor's Centre, maar nog voor we zo ver zijn schiet Benny ineens vol in de remmen. Er steekt een black bear achter onze auto de weg over. Uiteraard even uitgestapt voor een foto. Helaas loopt hij van ons weg, dus is slechts zijn berenachterkant zichtbaar

Wink

Het hotel ligt echt prachtig tegen een berghelling aan en we hebben een kamer met balkon on the edge.

We checken in en komen dan tot de ontdekking dat we geen telefoon, geen tv, maar dus wel Wi-Fi hebben!

Laughing
We zetten koffie en genieten even van het uitzicht vanaf het balkon.

.....en ja, dit was ook het uitzicht vanaf het balkon! Geweldig!

Na de koffie lopen we naar het Visitor's Centre, waar we tickets halen voor een guided tour morgen. Start 09.30am, dat wordt vroeg uit bed dus.

Wink

We eten in het restaurant bij het hotel en hoe lekker was dat!! Vooraf nemen we een Ceasar salad en als hoofdgerecht delen we een 'mixed grill' van Elk (eland), Quail (kwartel) en een sausage van wild horse (paardenvlees) met gegrilde groente en chili mashpotato. Er is ook nog ruimte voor desert; Benny heeft een dubbele browie met ijs en Anja heeft een puntje taart van kaneelkoek, chocolademousse en bananacream.

Het uitzicht vanuit het restaurant is al even mooi als vanuit de hotelkamer en tijdens het eten zien we nogmaals een deer en galopperen er een aantal wilde paarden voorbij.

Terug op de hotelkamer als we op het balkon nog een bakkie thee drinken en het 'zachtjes' begint te onweren/regenen zien we nog een hele kudde met herten de weg oversteken. Beautiful!!

Nu dus toch, dankzij Wi-Fi de website updaten en dan vroeg naar bed. Morgen een lange dag in Mesa verde N.P.

Cor van der Giessen

Heb je de beer wel verteld dat wij er overmorgen ook zijn en dat hij dan weer moet verschijnen. Mooie foto's.

Brendon

Goedemorgen B&A boys,

Heb een email gestuurd voor Jill dr UGGS .-)

xxx Bren & Jill

mitchell

Mooi hoor, gewoon balen omdat een zwarte beer de andere kant oploopt Haha.

maartje

Ben wat ken jij heel veel Vreten groetjes nog veel plezier tot morgen

maartje

Goeie morgen lekker geslapen! mooie dag. groetjes