2012 U.S.A Canyon Adventure

Dag 12 Canyonlands N.P

Vandaag maken we een 'vroeg' reisverslag, de dag is nog niet om. Zitten we meestal pas om 10.00pm achter de pc, nu is het nog maar 19.00pm en dat heeft een reden.....

We slapen uit vandaag! pas om 8.55am worden we wakker. We kijken snel of er nog reakties zijn op de foto's van gisteren, douchen, ontbijten en weg.

Als eerste rijden we naar Dead Horse Point Statepark. Dead Horse Point is een klein, hoog gelegen park, dat vooral bekend is dankzij het schitterende uitzicht over de 600 meter lager gelegen Colorado River die daar met een grote bocht om een rotsplateau heendraait.Op één plaats is het rotsplateau waarop het park ligt nog geen 30 meter breed, waardoor het verder gelegen gedeelte als een soort van schiereiland in het landschap staat. Vroeger werden wilde paarden door cowboys naar dit punt gedreven, waarna de smalle doorgang met een hek werd afgesloten. De beste paarden werden getemd, de overige paarden werden gewoonlijk weer vrijgelaten. Volgens een oude legende is het één keer voorgekomen dat de opgesloten paarden bovenop het rotsplateau aan hun lot werden overgelaten; de beesten stierven door een gebrek aan water. Het park dankt haar naam aan dit oude verhaal.

Van daar gaan we naar Canyonlands, wat maar een paar miles verderop ligt.

De eerste stop is de Shafer Canyon Overlook.

Vervolgens gaan we op weg naar de Grand View point Overlook. We parkeren de auto en gewapend met water en foto/filmspullen gaan we op weg. En dan gebeurt er iets wat je dus werkelijk niet kunt geloven. Je komt een bekende tegen!! Ruim 8000km van huis ben je dan komen ze recht op je af lopen, uiteraard al even verbaasd als wij....

Familie van der Giessen uit Papendrecht

Hoe weird is dat??? Ze verblijven in het zelfde dorp als wij, alleen in een ander hotel. Gisteren waren we beide in Arches, maar hebben we elkaar niet gezien en nu staan zelfs onze auto's naast elkaar geparkeerd!!

Surprised
Héél bizar!! We blijven, uiteraard, even staan praten, over hun rondreis en over die van ons. Wat ze al gedaan hebben en nog gaan doen en wat wij al gedaan hebben en nog gaan doen. We spreken af vanavond samen te gaan eten bij de Moab Brewery, tegenover hun hotel, ongeveer een mile bij ons vandaan.

Dan toch naar het Grand View Point Overlook

Daarna stoppen we bij de Buck Canyon Overlook

Tot slot rijden we naar Upheaval Dome waar we een korte, maar heftige trail naar boven lopen.

En geloof me, terug naar beneden gaat een stuk makkelijker!

Laughing

En nu is het dus inmiddels half 8. we gaan opfrissen, omkleden en dan op naar onze dinnerdate!! Have a great evening! xx

Oh, nog even dit.....Morgen rijden we naar Mesa Verde en ik heb geen idee of we daar internet hebben, dussss.....misschien tot morgen, misschien tot laterrrrrrrrrrr

Het is half 12 nu en we zijn net terug. Gezellige avond gehad met Cor, Anneke en Ingeborg van der Giessen.

roelf uut emmen

in een woord prachtig!!!!!!!!!! gr

leny

ben nog steeds jaloers wat een reis zeg geweldig

Trudy

Wat een geweldige reis maken jullie en ik ben jaloers op de prachtige foto's. Ik geniet hiervan en heb jullie reisverhaal al meerdere keren bekeken

Ria

idd....wat is de wereld toch klein...nou ja..klein!!!!!
Prachtig verhaal en foto s weer!!!!

Wilma

Wat een prachtige foto's,ben er stil van,ooxx

Jolanda v Alten

Mooi zeg! Geniet er maar van.
Liefs Jo

Gerda

Daily pleasure enjoyed ;-)
Tot morgge!!
grtz Gerda
p.s. Marianne Vos heeft goud ;-)