2012 U.S.A Canyon Adventure

Dag 11 Arches N.P

Het B.W. Greenwell Inn heeft geen ontbijtruimte, maar we hebben een voucher gekregen voor een free American breakfast aan de overkant bij het Pancake House. Het is er helemaal vol als we aankomen en we moeten dan ook zo'n 10min wachten op een tafeltje. We bestellen koffie en jus d'orange en dan zien we wel wat ons gratis ontbijt ons brengt..... Ajjjjj, Benny's ogen glimmen, scrambled eggs, bacon, sausage and hashbrowns!! Okay.... dit is dus werkelijk héél wat anders dan de yoghurt en het verse fruit dat Anja anders naar binnen werkt. Ze komt nog niet tot op de helft

Undecided
Laughing

Na het ontbijt pakken we de spullen in (water, energiebar, zonnenbrillen, foto/film app. en natuurlijk een map van het N.P) en dan gaan we op weg naar het Arches N.P.

We zijn nog maar net in het park, als het 1e viewpoint al in zicht is. Park Avenue.

Vervolgens stoppen we bij Balanced Rock.

We rijden een stukje door en we zijn weer één en al ohhh en ahhhh. Wat is dat allemaal weer bijzonder. We weten dat we dat (bijna) dagelijks zeggen en we weten dat het misschien wat afgezaagd wordt en we weten dat het op de foto's misschien wel allemaal hetzelfde lijkt, maar dat is dus als je er langs rijdt of midden in staat helemaal anders. We kunnen wel 100 foto's plaatsen, maar niet één foto laat zien, laat voelen wat je hier ziet/voelt. Het is allemaal zo gigantisch groot en indrukwekkend dat alleen als je er naast staat, alleen als je het aan kunt. raken, je kunt voelen hoe vreselijk machtig de natuur is en hoe nietig, hoe klein, hoe onbetekenend wij als mensen zijn. De natuur gaat zijn eigen gang en geen mens die daar ook maar iets aan kan doen.

De volgende stop is de Window Section en dan is het tijd om de nieuwe loopschoenen van Anja uit te proberen.

Wink

We lopen het Windows Trail. Een wandeling van ongeveer een uur die langs drie Arches loopt. North Window

South Window

en Turret Arch

De volgende stop is bij Delicate Arch.

Dan rijden we door naar Sand Dune Arch. We lopen een korte trail door verschrikkelijk mul zand, maar wel prachtig van kleur. We moeten door een smalle kier in de rotsen....

.....om vervolgens de volle wind in het gezicht te krijgen en we zandhappen tot we bij de Sand Dune Arch zijn. Het is het waard!!

We bezichtigen nog Skyline Arch.....

.....en dan rijden we rustig aan terug naar het hotel. Tijd voor koffie/thee, een duik in het zwembad én een wasbeurt voor de 'Sand Dune sokken'. En als bewijs dat niet alleen Anja de huishoudelijke klusjes doet....

Laughing

We eten bij Zax aan de overkant van het hotel. Anja heeft een heerlijke Ceasar Salad met shrimps en Benny een pasta met chicken, beide met garlic bread. We delen een soort van flat chocolate cookie, warm uit de oven nog in het bakblik, met ice cream en chocolate en caramel sauce......

J&M

Nice!

Mitchell

Leuke foto zo tussen de rotsen B& A Boys !

roelf uut emmen

jullie zitten in een compleet andere wereld,of de rotsen zo uit de grond worden gedrukt. gr

Wilma

Wat een prachtige doorkijkjes! ooxx