2012 U.S.A Canyon Adventure

Dag 10 Capitol Reef N.P - Moab, UT

Another day in the car....

Na het ontbijtbuffet gaan we op weg. Het is 150ml naar Moab, maarrrr we weten dat dat bedrieglijk is. Er is zoveel te zien onderweg dat we regelmatig stoppen voor foto's/film en verder rijden we vaak niet harder dan 50mpu, dusssss

De eerste stop is nog in het Capitol reef N.P. Petroglypes uit een ver verleden....

.....en het Capitol Dome. Ja, idd daar is park naar vernoemd. Deze bonk wit zandsteen lijkt op het Capitool in Washington D.C

Vervolgens rijden we door de San Rafael Desert.....

.....waar wel hele vreemde dingen langs de weg staan (let op de kogelgaten in de deur!)

Surprised

Om 2pm checken we in bij het B.W. Greenwell Inn in Moab, ons onderkomen voor de komende 3 nachten. We willen graag een kamer op de begane grond (geen trappen op met de koffers), maar daar moeten we een uurtje op wachten. No problem. We drinken wat aan de overkant, delen een small pizza Hawai en lopen de Mainstreet van Moab uit. links en rechts alleen maar hotels, eetgelegenheden en 'souveniers' winkeltjes. We halen bij het visitor's centre vast wat informatie en een kaart van zowel Arches N.P en Canyonlands. Benny koopt nog een warme trui (het is ruim 100F, dus hij zal hem wel nodig hebben) en Anja koopt en paar loopschoenen, waarom deze niet in de koffer zitten is me een raadsel, maar gympies met spekgladde zolen is niet altijd even handig in een N.P.

Undecided

We vullen de voorraad water en cola nog even aan en brengen vervolgens de rest van de middag door in de koelte van de hotelkamer. Anja leest het laatste gedeelte van een boek uit en Benny........

.....Benny is hélemaal happy met de big screen tv die aan de muur hangt!

Laughing

Om half 8, het is dan nog steeds superwarm buiten, nemen we nog een duik in het zwembad. Als we weer helemaal op temperatuur zijn lopen we de Mainstreet nog een xtje uit en aangezien we nog vol zitten van de pizza van vanmiddag eten we, bij zéér hoge uitzondering, bij Wendy's.