2012 U.S.A Canyon Adventure

Dag 9 Capitol Reef N.P

Denken we elke avond, als we op bed liggen, dat het niet mooier/indrukwekkender kan, iedere nieuwe dag overtreft dan toch weer de vorige.....

Na een ontbijt van yoghurt en vers fruit (Anja) en eieren met spek, hashbrowns en toast (Benny), vertrekken we, nadat we de benzinetank hebben volgegooid, richting Capitol Reef N.P. We zijn benieuwd, want er is maar 1 'scenic drive' in het park en die is slechts 10km lang. Het lijkt er dus op dat we snel uitgekeken zijn in dit park. Niets is minder waar. Zodra we voorbij het park sign rijden komen we langs Chimney Rock

Meteen gevolgd door Panorama Point

Het uitzicht is geweldig. Capitol Reef is een 'plooi' in de aarde, 65 miljoen jaar geleden ontstaan door het schuiven en omhoog komen van het Colorado Plateau. De 'plooi' is 100mi lang en op sommige plaatsen 150m diep.

Na het Panorama point rijden we richting het visitor's centre, waar we een roadmap en wat informatie over het park krijgen. De lucht is inmiddels al weer strakblauw en ook de temperatuur loopt al richting de 100F.

Vanaf het Visitor's centre draaien we de scenic drive op en na een paar mile gaan we linksaf het Grand Wash trail op. Een stuk onverharde weg die ons dieper de 'plooi' in brengt. Aan het eindpunt stappen we uit en lopen een gedeelte van een hike trail.

Er wordt gewaarschuwd om het trail niet te lopen bij (dreigend) onweer/regen, we lopen nl op de (droge) rivierbedding, die in no time kan veranderen in een flash flood.....

Terug op weg rijden we richting Capitol Gorge waar we, wederom van de weg af een onverhard pad op gaan om ook daar aan het einde weer een stukje te lopen.

We lopen in een diepe kloof en de rotsen om ons heen zijn 150m hoog, we zien petroglyphe's en ook de pioniers hebben in 1911 hun namen (links boven op de foto) in de rotsen gekerfd, waaraan je dan ook meteen kunt zien hoeveel dieper de 'plooi' is geworden de afgelopen 100 jaar.

Als we weer terug zijn bij het Visitor's Centre rijden we nog een stukje van de Highway 24 East, maar na 10ml draaien we om en rijden terug naar het hotel.

Het is inmiddels 4pm en na een bakkie koffie/thee gaan we nog even van het zwembad en de zon genieten.

Om 7pm gaan we eten. Pasta met mushroom sauce en stuffed chicken voor Benny en rijst met 2 garnalen spiezen voor Anja. We delen een Sunday Browny with vanilla ice and whipped cream.

Terug in de hotelkamer is het tijd voor de website en een boek (Anja) en 2 films (The Rock en de Girl with the Dragon tatoo) voor Benny.

Morgen op weg naar Moab waar we 3 nachten zullen blijven.

Wilma

Prachtige foto's,xx

Sanne

Leuk verhaal en mooie foto's!
Geniet van de komende dagen :) Xx

ria

wat een indrukken doen jullie daar op zeg!!!
s Morgens is het het eerste wat ik doe...ff kijken op jullie site.Jullie zijn daar echt in een niemandsland!!Komen jullie wel mensen tegen??? Blijven genieten en verwen ons met jullie prachtige foto s en verhalen. Op nr nr 119 is alles okido!!!Groetjes

roelf-innessa uut emmen

prachtige fotos dat is genieten, totaal andere wereld. gr

Gerard en Paulien.

Wat is het weer leuk om jullie zo te volgen. Prachtige kiekjes en mooie verhalen. Geniet van al het mooi`s dat jullie nog tegenkomen en we blijven het natuurlijk volgen.

p.s. Anja,je bent je beroep misgelopen;je had verslaggeefster moeten worden.
groetjes.

Wilfred

Geweldig avontuur en je blijft je verbazen over de diversiteit van de natuur in dat gedeelte. Leuk dat Benny naar The Rock keek, ik was met m'n zoon gisteren nog echt op The Rock! Nu in het zuiden van Yosemite, weer geheel anders. Enjoy!!