2012 U.S.A Canyon Adventure

Dag 8 Bryce canyon N.P - Capitol Reef N.P, UT

Na weer een overheerlijke ontbijt, checken we uit en gaan rond half 9 op weg. Vandaag rijden we over Highway 12 - scenic byway richting Capitol Reef N.P. Een rit van slechts 113,5ml, maar de toevoeging 'scenic byway' maakt dat we er zo'n 5u over doen!!

De weg is echt prachtig

We rijden constant door/langs het Grand Staircase-Escalante National Monument.

Om de 5min is er een 'scenic turn out' en de één levert nog een mooier beeld op dan de ander.

Het landschap verandert van rode rotsen in een soort grijze olifantpoten, in een heidelandschap, in witte rotsen en vlakten naar 'gewoon' groen bosgebied.

Allemaal even mooi en adembenemend. Er staan runderen langs de weg, er steken herten over en we zien zelfs een aantal roofvogels. Helaas staat de camera niet helemaal goed ingesteld en is de foto niet 100% helder, maar toch....

Op een gegeven moment wordt de lucht donker.... zeg maar zwart!! We stoppen bij een overlook en het is bizar om te zien dat het links en rechts in de bergen regent en dat het in het dal nog helemaal zonnig is. Héél vreemd.

Als we een aantal minuten verder hebben gereden moeten we ineens stoppen. Wow, dit is geweldig. Er wordt een hele kudde runderen van de het ene stuk land naar het andere stuk land gedreven (ze steken de weg over) door een aantal cowboys en honden. Prachtig om te zien.

Aan het einde van Highway 12, slaan we links af en dan arriveren we bij het Best Western Capitol Reef. We checken in en wederom is het uitzicht 'niet slecht'. De foto is vanuit de kamer door de voordeur genomen....

We zetten lekker koffie/thee en genieten een poosje van het uitzicht.

We zijn inmiddels een week van huis, dus is het ook tijd voor een 'huishoudelijke' klusje, de was

Undecided

Het hotel heeft een restaurant, dus daar gaan we dan ook maar eten. Benny heeft Chicken in BBQ sauce en Anja trout met een lemon/pepper sauce. Jammie. Willen we nog een desert?? Tuurlijk! Benny gaat voor de lemoncake en Anja kiest voor chocolate. OMG, het stuk taart is ong 10cm hoog en lijkt een kwart van een 24cm springvorm, oftewel......het is een gigantisch stuk taart, wat dus echt niet meer helemaal naar binnen gaat. We krijgen een box en nemen het mee voor morgen bij de koffie.

Laughing

Terug in de hotelkamer is het tijd voor wat 'huiswerk'. De website!

Wink

Voor nu, wat ons betreft.....welterusten, voor jullie.....goodmorning!! xxoo

Wilma

Inderdaad allemaal even bijzonder en adembenemend!xx

ROELF UUT EMMEN

helemaal mooiiiiii

Tjergina

Een genot om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien. Moet wel heel indrukwekkend zijn, als het op de foto's al zo mooi is.
Veel plezier nog!