2012 U.S.A Canyon Adventure

Dag 5 Zion N.P

We zijn pas om half 8 wakker en hebben allebei niet écht denderend geslapen, wat ongetwijfeld een combinatie is van de warmte en het tijdsverschil wat nog in de benen zit. We doen lekker rustig aan en gaan pas rond half 10 ontbijten. We nemen allebei yoghurt met vers fruit. Heerlijk.

Vervolgens nemen we de shuttlebus naar het visitor's centre in Zion N.P.

De bus is gratis en rijd elke 10/15 minuten naar het park. Eenmaal bij het visitor's centre stappen we over op een andere shuttle bus die ons dan weer over de scenic drive van het park rijdt. Het uitzicht is geweldig.

We rijden tot het eindpunt mee en lopen vandaar de Riverside trail.

Een wandeling van 1,5u door de kloof naar de rivier, waar je heerlijk kunt pootje baden....

Eenmaal bij de bus, het is dan inmiddels 2pm, besluiten we eerst naar Zion Lodge te gaan, waar we wat eten en dan weer met de shuttlebus terug te gaan naar The Big Bend om wat foto's te maken.

Om vervolgens weer voor 1 halte mee te rijden en dan naar Weeping Rock te lopen. Het water druppelt hier aan alle kanten uit de rotsen, waardoor er op de vreemdste plekken planten groeien. Het water doet er 1000jr voor het van boven in de rotsen naar beneden is gedruppelt....

Als we weer in de shuttlebus zitten rijden we helemaal mee terug naar het visitor's centre. We stappen over op de bus richting het hotel, stappen uit in het dorp voor wat boodschappen (oploskoffie, melk, suiker, yoghurt) en gaan dan terug naar het hotel.

Vanavond eten we weer in de saloon. Benny heeft een halve kip met lemonsauce en pilaf-rice én neemt nog cheesecake met raspberry sauce, Anja houd het bij filêt Mignon met garnalen en asperges met baked patato. Geen dessert.

Inmiddels zitten we in het hotel aan de koffie/thee. Nog één nacht hier. Morgen rijden we naar Bryce Canyon N.P. Een korte rit van zo'n 85ml. We kunnen dus rustig aan doen!!

Lfs Anja & Benny

Wilma

Prachtige foto's en wat een imposante omgeving! xx

roelf stuut

prachtige omgeving, andere wereld, de bergen een stukje hoger dan in emmen gr

Ina

Mooie foto's en leuk verhaal. Is genieten daar