2012 U.S.A Canyon Adventure

Dag 2 Viva Las Vegas

Als we het ontbijt binnen hebben gaan we naar de Strip. Het is half 8 en al bloedheet!! Het is nog vroeg, maar dit is Las Vegas, alles is 24/7 open. De Strip is vol met auto's, oversteken is geen optie, dus zijn er overal loopbruggen met roltrappen gemaakt! Erg handig!! We lopen langs alle prachtige hotels die Las Vegas rijk is. Niet normaal. de Strip is 6 km lang en alleen maar hotels, hotels en nog meer hotels en uiteraard hebben alle hotels een casino. Elton John, Celine Dion, Blue Man Group, Cirque du Soleil, David Copperfield.....ieder hotel heeft zijn eigen show.

We lopen langs het Bellagio, waar we vanavond de watersshow gaan bekijken, Het Paris hotel, Monte Carlo en New York-New York. Als het bijna half elf is gaan we bij Excalabur naar binnen voor een koffie bij Starbucks, maar daar is het zo belachelijk druk dat we eindigen in een burgertent, waar we een frietje met koffie/water nemen.

Wink

Vanaf Excalabur nemen we de monorail naar het Mandelay hotel en vandaar, langs het Luxor hotel, willen we naar het Welcome in Las Vegas sign lopen. We lopen het ook, maar menn wat is het heet. Het is inmiddels ruim 40* en mede door de lange dag van gisteren zijn we allebei al helemaal afgeserveerd

Undecided

Nu moeten we nog terug....... dat gaan we dus niet meer redden. We twijfelen over een taxi, maar als we langs een bushalte lopen en de bus naast ons stopt, vragen we of deze naar de Strip gaat. Jawel!! Voor $7,- pp kunnen we 24u lang zo vaak in- en uitstappen als we maar willen. De bus stopt zo'n beetje om de vijf minuten op de Strip....... mmmmm, dat was ook wel handig geweest voor de heen weg!!

We gaan mee tot de M&M store.

Geweldig!! 4 verdiepingen met alleen maar M&M's en M&M artikelen. Er is een verdieping voor jongens, er is een verdieping voor meisjes en een verdieping met race M&M's. Overal hangen filmposter gerelateerd naar 'beroemde' M&M films. E.T --> Extra tasty, M's in black, M&M's Mars attacks en nog veel meer. De cast bestaat steeds uit Red, Yellow, Brown en Blue en de productie is in handen van Green.

Er is ook nog een hele wand met 22 kokers, allemaal gevuld met verschillende M&M's.

Na de M&M store nemen we de bus naar de Stratosphere Tower.

Helaas valt het uitzicht, ondanks dat we 106 verdiepingen hoog zitten wat tegen. Las Vegas is natuurlijk alleen de Strip met een stad er om heen en waarschijnlijk is het uitzicht s'avonds, als alle lichten branden geweldig, maar overdag is het alleen een verzameling gebouwen.

We gaan, wederom met de bus (wat een uitvinding) terug naar het hotel en gaan dan genieten van de Ceasar's Palace pool.

Er zijn zwembaden op verschillende niveau's, zowel in de zon als in de schaduw, met watervallen en fontijnen. Overal ligbedden voor 1 én voor 2 personen en er zijn zelfs Romeinse tenten met een zitje, een koelkast en flatscreeen tv!! Het water is heerlijk!

We eten in het hotel bij de noodlebar. Anja heeft rijst met seafood en Benny crispy chicken met rijst.

Na het eten lopen we naar het Bellagio hotel dat naast Ceasar's Palace ligt.

Elk half uur is er een prachtige watershow in het meer voor het hotel op de muziek van One, singular sensation.

Na nog een laatste foto van het Paris hotel by night.....

.....gaan we terug naar het hotel.

We zijn te moe om de website nog bij te werken, dat bewaren we wel voor morgen......

Helaas, als we wakker worden is ons 24uurs-internet abonnement, wat we gisteren hebben gekocht verlopen. Het moet wachten tot vanavond als we in Death Valley zijn....

**Meer foto's kun je vinden in de map foto's.

Wilma

Pff 40 graden,is wel iets anders dan de temperatuur hier
:( Wat een indrukwekkende stad dat Las Vegas,wat zullen jullie je daar klein voelen!xx

Wilfred

bij ons was het 2 weken geleden in LV zo'n 44 gr.C, maar het voelde als 46 gr.C., hahaha veel plezier verder (nu vanuit Venice)

Gerda

WOW wat 'n city, leuk om mee te genieten.
Leuke foto's & dito verslag .... go go go & enjoy!!

Riek

Death Valley-de foto's zijn al zeer indrukwekkend, laat staan als jij er ZELF middenin staat.
Enjoy

ferry

waanzinnig dat Las Vegas !!