2012 U.S.A Canyon Adventure

Dag 1 Amsterdam - Las Vegas,NV

Om half 4!! ratelt het alarm van de telefoon. Ajjjjj, na 4,5u slaap moeten we er al weer uit. We blijven nog even liggen, maar dan moeten we toch écht uit bed. Als we om half 5 bij incheckbalie 19 van ArkeFly komen, zien we dat we dat de balie nog dicht is en we een kwartier later vertrekken.

Nadat we ingecheckt zijn wisselen we nog wat €€€ om voor $$$, halen we taxfree shag en ontbijten we met een broodjes kaas en koffie/thee.

Om 6.15am kunnen we door de gate en niet lang daarna start het boarden. Met nog een kwartiertje vertraging, om 8am, taxieën we naar de startbaan, Ergens halverwege staan we stil, we denken nog dat we wachten op toestemming om te vertrekken, maar dan deelt de captain mee dat er een probleem is met de airco in de cockpit. Geen groot probleem, maar voor het comfort wil hij het toch gerepareerd hebben en heeft de technische dienst gebeld om het systeem te resetten. Dat zal ongeveer een half uurtje duren. We wachten..... als de technische dienst is gearriveerd horen we, na 20 min ofzo, opnieuw de captain. Er is slecht nieuws en goed nieuws. Het slechte nieuws is dat de boel niet gerepareerd kan worden en we dus niet met dit toestel naar L.V. vliegen, het goede nieuws is dat er een ander toestel op Schiphol staat dat we kunnen gebruiken. Dat gaat uiteraard wel even duren, want catering, koffers, crew én passagiers moeten overgeladen worden en dat gaat natuurlijk niet midden op de startbaan. We gaan dan ook onder begeleiding van Schiphol security terug naar de luchthaven.

Vervolgens worden catering en koffers uit- en weer ingeladen en dan zijn crew en passagiers aan de beurt.

Als we weer keurig op onze plek zitten horen we nog een aantal keren de stem van de captain dat het wachten nu op de tankwagen is. Dit is een service van Schiphol, dus zijn we afhankelijk van een ander bedrijf dan ArkeFly en hij heeft niet meer in de hand hoe snel dit zal gaan, maar hij belooft ze achter de broek te zitten. Ter compensatie wordt het entertainment systeem voor iedereen gratis geactiveerd en degene die er inmiddels al voor betaald hebben krijgen een geldteruggave formulier. Verder komt de crew een glaasje water uitdelen.....

Laughing

Als het vliegtuig is volgetankt en we weer terug kunnen naar de startbaan, vertrekken we uiteindelijk met 4,5 uur vertraging!!!

Undecided

Moet wel eerlijk zeggen dat ArkeFly, dwz captain en crew, er alles aan doen om het leed te verzachten. We krijgen een extra Wasa cracker, en waar je anders voor elke kop koffie/thee moet betalen krijgen we dat nu (bijna allemaal) gratis en verder worden er gedurende de vlucht nog ijsjes, Balisto en borrelnootjes uitgedeeld.

De warme maaltijd, die wel ingebrepen is, betaat uit nasi met kipsaté of vegetarische pasta. Uiteraard gaan we voor de saté.

De vlucht naar L.V. duurt 10.50min, maar de captain belooft een beetje door te vliegen om zo toch nog een klein beetje van de verloren tijd in te halen.

Het is niet de hele vlucht helder weer, maar gelukkig als we boven Groenland vliegen is de bewolking weg en dat levert wel wat mooie plaatjes op.

Ongeveer 2u voor de landing hebben we nog de gelegenheid om wat warme snacks te kopen. Benny wil alleen koffie en Anja heeft eigenlijk geen trek in warm, dus vraagt om iets van yoghurt of zo. Dat is er niet, maar even later staat de stewardess toch met een bekertje yoghurt en een lepeltje voor haar neus. Het is haar eigen yoghurt en ze gaat het niet meer opeten. Wat lief!! Vlak voor de landing brengt ze nog 2 bekertjes én een zakje appelpartjes. De laatste eten we nog op voor de landing, want dat mogen we niet mee nemen door de douane.

Het is tenslotte 2.15pm als we op Las Vegas - McCarren International airport landen. Yeahhh!! Het is druk bij de douane, maar alle ArkeFly mensen worden uit de rij geplukt en krijgen voorrang.

Laughing

We zijn supersnel door de douane, geen vragen deze x, alleen paspoort, irisscan en vingerafdrukken worden gecontroleerd.

Vervolgens lopen we naar customs. We hebben netjes op het formulier aangegeven wat we allemaal aan etenswaren bij ons hebben, maar dit x worden we er toch uitgepikt. We worden naar een andere rij gebracht en daar vraagt de dame wat we allemaal bij ons hebben en of daar écht geen vlees/fruit bij zit. Al onze bagage gaat door de röntgen en dan is ze tevreden. We mogen door. Welcome to Las Vegas!!

Als we buiten komen voelt het als een warme electrische deken, het is 34* AHHHHHHHH

Nadat Benny het nicotinegehalte in het lichaam weer op pijl heeft gebracht gaan we naar de Alamo shuttle bus, welke ons naar onze huurauto zal brengen.

Ook bij Alamo gaat alles vrij snel en soepel, al laten we ons natuurlijk wel weer voor $150 een extra roadservice verzekering 'aansmeren', damn we leren het ook nooit!

Laughing

In de parkeergarage krijgen we dezelfde Jeep als 2 jr geleden, maar dan antracietgrijs. Nice, very nice. Op naar de strip!

Na even zoeken hebben we de ingang van Ceasar's Palace gevonden. We kunnen zelf parkeren of kiezen voor Valet parking. Hahahaha, wat denk je zelf???? Inchecken duurt een eeuwigheid en langzaam maar zeker zijn we helemaal total loss!! We moeten nog een kwartier lopen naar onze kamer, er zijn er 4000, maar het is de moeite waard! We hebben een prachtige kamer en de foto's volgen morgen!

Het is inmiddels 5pm en we zijn helemaal op! We besluiten een paar uurtjes te slapen en daarna wat te gaan eten, om niet straks de halve nacht wakker te liggen, maar als om 7pm de wekker gaat hebben we allebei niet de moed om uit bed te stappen, we blijven liggen. We zien wel. Om 2u is Anja wakker, er is een sms van Brendon, dus gaat er een sms terug naar beide kids dat we goed zijn aangekomen. Nog even een een blik uit het raam naar de lichtjes van Vegas en dan weer terug naar bed. Om half 6 zijn we beide wakker. Ben gaat op zoek naar een plek om te roken (dat mag dus overal in het hotel/casino behalve in de kamers/restaurants) en komt terug met een 'roomservice' ontbijtje. Koffie/thee, een blueberry en een banana muffin! Jammie. Our first USA breakfast.

** Oh, nog even voor de zekerheid.... Er staan foto's in ons verslag, maar meer foto's kun je vinden in het mapje foto's.

Nogmaals; Leuk dat jullie met ons 'meereizen' en bedankt voor alle leuke/lieve reakties!

Lfs A & B xxoo

Wilma

Na een moeilijke start,zijn jullie gelukkig veilig aangekomen.Ik kijk al uit naar jullie volgend verslag,xx

roelf uut emmen

na al deze problemen toch goed aangekomen, morgen zijn jullie weer goed uitgerust gr roelf en innessa

Ina en Wim

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen in de vs en we volgen jullie veel plezier

Gerda

Snap nu de foto waarbij jullie over 't platform lopen ;-)
Ge-niet & ont-moet, zal niet meevallen met 4000 x 2 in 't hotel. Wat een drukte zal dat zijn.

Mitchy

`Waar is de foto van die wagen ? :)
Have fun guys ! Love you

Anja & Benny

@Mitchy.... we zitten midden in de woestijn, zonder WiFi, zodra we on line kunnen volgt het verslag van gisteren en van vandaag, incl een foto van de Jeep!
Much love xxoo

maartje

Hallo luitjes nu weet ik waar jullie zijn,kijk uit naar je volgende verslag liefs van mij groetjes

Wilma

Prachtige foto's al! Die M&M store....geweldig! ooxx van mij

Paula Harmsen

Wauw geen wonder dat je zo enthousiast bent...in een woord fantastisch, ga straks ff verder kijken....dit wil ik ook wel beleven!!