2012 U.S.A Canyon Adventure

Nieuw reisblog Florida 2013!!

Hallo allemaal,

We hebben een nieuw reisblog geopend!!

Op 22 maart gaan we voor 9 dagen naar Florida.

Vind je het leuk om weer met ons 'mee te reizen'?? Laat dan je emailadres achter en we houden je op de hoogte!!

www.benny-anja-florida.reismee.nl

Groetjes Anja en Benny

Video's

Hallo allemaal,

Wil jullie evenlaten wetendat we een aantal kortefilmpjes van de vakantie op onze website hebben geplaatst.

Van eenpaar hebben jullie een email-update gehad. Dat was niet de bedoeling. Sorry!!

We hebben 15 filmpjes geplaatst, dat zou dus 15 aparte emails betekenen, daar wordt je niet blij van, denk ik

Yell

Enjoy!!

Groetjes Benny & Anja

Dag 29 Venice Beach - LAX - Amsterdam

Als we wakker worden realiseren we meteen dat we naar huis gaan.

Na het (voorlopig) laatste ontbijtje van het hotel, ruimen we de nog wat spullen op, de koelkast gaat leeg, de toiletspullen weer in de toilettas, de koffer gaat dicht en dan ziet Room 338 van The Inn at Venice Beach er ineens weer heel erg 'onpersoonlijk' uit.....

We genieten nog een laatste x van het uitzicht vanaf ons balkonnetje. Washington Blvd met een glimp van de Pacific Ocean.....

.....maar dan is het toch écht tijd om te gaan. We checken uit en zeggen Alfonso gedag; "It's always a pleasure to have you here, you're like family!!"

Laughing

We stappen nog 1x in de auto, die ons ruim 4 weken lang, zonder problemen, overal heeft gebracht en rijden dan, zo zachtjes mogelijk

Wink
naar de Alamo, waar we de auto weer moeten inleveren. Langs ons hotel over Washington Blvd, bij het stoplicht rechtsaf Lincoln Blvd op, dan rechts naar W. Manchester en tot slot linksaf Aviation Blvd, waar de Alamo zit. De koffers gaan uit de auto, nog een laatste check, nog een laatste foto..... bye, bye Jeepie!!
Frown

De Alamo shuttle bus brengt ons naar de vertrekhal en na even zoeken vinden we de balie van ArkeFly. De koffers gaan door de röntgen en als blijkt dat we geen gevaarlijke spullen bij ons hebben kunnen we gaan. We blijven nog een tijdje buiten op een bankje zitten en genieten nog even van de zon en van de sfeer die hier hangt en dan moeten we door de douane. Als ook de handbagage 'in orde' bevonden is doen we nog wat laatste 'boodschappen' voor in het vliegtuig.

Met een uur vertraging gaan we de lucht in....

Bye, bye USA.....Bye, bye Venice Beach.....Bye bye, Pacific Ocean.....Bye, bye John & Maria..... We'll be back as soon as possible!! xxoo

Dag 28 Venice Beach

Anja is al vroeg wakker. Na een yoghurtje en een bakkie thee wordt eerst de website bijgewerkt en de mail gelezen. We hebben een mailtje van Pat, rond elf uur zullen we hem bellen en dan spreken we wat af voor vandaag.

Om half 10, als Benny nog steeds slaapt, haalt Anja beneden een ontbijtje en dat wordt geserveerd op bed!!

We ruimen vast wat spullen, die we niet meer nodig hebben op en delen de koffer zo in, dat alle aangeschafte spullen ook een plekje hebben.

Wink

Om 11u bellen we Pat. Geen gehoor. Een kwartiertje later belt hij zelf en roept dat hij er meteen aankomt. We regelen een parkeerplaats bij het hotel en een half uurtje later staat hij voor de deur. Na een warm 'welcome back' and 'how was your trip' gaan we naar Hinano, waar we een overheerlijke burger (lunch) eten.

Na de lunch slenteren we naar de pier.

We lopen tot het einde van de pier, waar we genieten van de zon, de wind, de geur van de oceaan en de verhalen van Pat.

Er komt zelfs een pelikaan ons gezelschap houden.....

.....en zelfs als we dichterbij komen, blijft hij gewoon zitten.

Als we terug bij The Inn at Venice Beach zijn, wordt het voor Pat tijd om te gaan, maar niet nadat hij onze "Royal Dutch Suite' én de Jeep heeft bewonderd. "Goodbye Pat, we see you soon!!"

Laughing

Als Pat weg is lopen we nog 1 x via de Venice Canals naar het huis van John & Maria, waar we John gedag zeggen en nogmaals bedanken voor de gastvrijheid en het heerlijke maal van gisteren, De volgende stop is Animal House, waar we even blijven kletsen met Ronny, een briefje achterlaten voor Kaitlyn en dan toch ook Maria gedag moeten zeggen. C-ya soon girl, c-ya soon!!

We lopen terug via Ocean Front Walk en dan gaat Benny naar het hotel (filmpie kijken) en Anja gaat nog een poosje naar het strand.

De burger van vanmiddag zit nog behoorlijk hoog, dus we eten pas om 7.30pm. We gaan naar Mercedes, waar Benny een heerlijk kipgerecht heeft, met rice, black beans & baked banana en Anja gegrilde garnalen (zelluf pelluh) met fries. No room for desert!!

Nog 1 nachtje slapen. Morgen, na het ontbijt, vertrekken we naar het vliegveld. Auto inleveren en 3u van te voren inchecken. Om half 3 gaan we de lucht in.....

Dag 27 Venice Beach

Beetje later dan anders, maar we waren ook pas tegen bedtijd terug in het hotel.....

Uiteraard weer een rustige dag. Nu het rondreizen voorbij is, valt er eigenlijk, voor jullie thuis, niet zo veel meer te melden en zijn ook de foto's niet meer zo 'interessant'.....

Maar goed.....We moeten nog wat 'boodschappen' doen in Santa Monica, dus na het ontbijt huren we een fiets en gaan op weg. Het is heerlijk fietsen hier, er loopt een kilometers lang fietspad over het strand.

We zetten de fiets op de hoek van Broadway en 3rd Street Promenade en lopen dan eerst naar de Apple Store om even te kwijlen bij de nieuwste I-phone. Even lijkt het dat we een 'goede' deal hebben gevonden..... $99,- voor een I-Phone 4S met 8GB geheugen, maar al snel blijkt dat dat mét contract is, zonder contract gaat de prijs met vele $$$$ omhoog.

Undecided

Dan maarnaar Lorin, de winkel die hier Uggs verkoopt. Jill heeft gevraagd of we Uggs mee wilden brengen en dat doen we dus ook. Gelukig hebben ze (het is tenslotte hoog zomer) model, kleur en maat op voorraad. De verkoopster is super aardig en spuit de Uggs zelfs nog even voor ons in tegen vuil. We lopen nog even de A&F store binnen en dan is het tijd voor een double chocolate chip frapucinno.

Laughing

Als we de fiets weer hebben ingeleverd en terug zijn in het hotel, hebben we een mailtje van John & Maria. We zijn , vanavond, uitgenodigd voor een home cooked Cincinatti meal!!

Om half 2 gaan we weer, voor een paar uurtjes naar het strand.

Rond 3u loopt Benny naar The House of Ink. We zijn vanochtend even binnen geweest, maar Sean (eigenaar en vaste tattoo zetter van Benny) was er niet. Hij zou na 3en weer terug zijn, dussss......

Zie hier hier het resultaat.....

Anja blijft dan nog lekker even op het strand.

Om 7.45u gaan we naar Maria & John, waar we, van chef John, een heerlijke Chili Spaghetti, een chili dog, een salade én Cincinnati icecream voorgeschoteld krijgen. Zalig!! Complimenten aan de kok!! Maria en Anja doen nog even de afwas en we kijken bij buurman Rodney nog naar een stukje sluitingsceremonie van de Olympische Spelen en dan wordt het toch tijd om terug naar het hotel (lees bed) te gaan. Maria en John moeten morgen gewoon werken.

Wij hebben nog 1 dag Venice Beach op het menu staan, maar dan is het voor ons toch ook écht weer voorbij.....

Dag 26 Venice Beach

We zijn al vroeg wakker. Als we gedouched zijn genieten we van een lekker, gezond, ontbijtje. Voor Anja, geroosterde boterhammen met een gekookt eitje en jam, een banaantje, koffie en jus en Benny heeft ipv de banaan nog een kommetje cornflakes.

Kwart voor 10 lopen we naar John en Maria om daar, na 3,5 wk slootwater te gaan genieten van John zijn koffie. Als Maria en John om elf uur aan het werk moeten, lopen we via Animal House en Ocean Front walk terug naar het hotel.

We zijn van plan, thuis, een Venice Beach passe partout te maken, dus schieten we onderweg wat leuke, typische VB plaatjes.....

Uiteraard mag Harry Perry, famous in VB, niet ontbreken.....

We lopen ook nog even de Venice Pier op, om lekker wat Ocean breeze op te snuiven én om naar de vissers te kijken, die de meest vreemde dingen vangen.....

Nog een een 'fun in the sun' picture.....

..... en dan lopen we terug naar het hotel. We willen de rest van de middag op het strand doorbrengen. Als we de mail checken, hebben we een berichtje van Pat (Lennon). Er is een volleybal tournooi op Dockweiler Beach, waar een aantal van de Lennons (Pine Mountain Logs) aan mee doen. We besluiten te gaan!

Wink
We twijfelen nog of we met de auto of met de fiets zullen gaan. Met de auto is sneller en we kunnen meer meenemen, met de fiets is ook lekker, maar het is wel meer dan een uur fietsen..... we kiezen voor de auto....dom, dom, dom!! We hebben het tournooi snel gevonden, maar er is werkelijk geen parkeerplek te vinden. We rijden een half uur rondjes en dan besluiten we terug te gaan naar Venice Beach, dit is een hopeloze zaak. We kleden ons om en brengen de rest van de middag door op het strand. Het is heerlijk. De golven zijn hoog en heb je al moeite om in zo'n golf te blijven staan, als het water zich terug trekt wordt je alsnog 'meegesleurd'.
Laughing
Helaas geen foto's. Het is of samen in het water of fototoestel mee, allebei kan niet, tenzij je van je fototoestel af wilt natuurlijk!
Surprised

Om half 6 zijn we terug in het hotel en nadat we al het zand afgespoeld hebben eten we wij Islands, tegenover het hotel. Benny heeft een burger met fries en Anja lekker fish taco's. Opnieuw geen ruimte voor een toetje!! Mennnnn.....

Dag 25 Joshua Tree N.P - Venice Beach, CA

We hebben niet lekker geslapen en zijn dan ook vroeg wakker. Als we naar bed gaan is het nog steeds 38*C en het koelt niet af. De airco heeft zijn beste tijd gehad en de blower aan het plafond doet zijn best, maar kan het niet winnen.....

Het hotel serveert geen breakfast, dus we laden de boel in, kieperen de sleutel in een bakje, halen koffie en een koek bij de supermarkt aan de overkant and we're out of here!! Op naar Venice Beach!

Het is niet ver rijden, maar wel even opletten. Hebben we 3 weken lang miles en miles gereden zonder iemand tegen te komen, hoe dichter we bij Los Angeles komen, hoe drukker het wordt. De weg is soms 6 tot 8 banen breed en afslagen zitten links en rechts van de weg.

Surprised
Maarrrrr, uiteraard gaat alles goed! Great driver, great navigator!!
Wink

We nemen de afslag Lincoln Blvd en dan is het verder gesneden koek, rechtsaf Washington Blvd op and there it is; The Inn at Venice Beach. Home away from home.

We worden van harte welkom geheten door Alfonso van de frontdesk, Maggie de manager en het hoofd van de housekeeping. How nice is that!! We zijn supervroeg en de kamer is nog niet klaar, maar dat vinden we geen probleem, we gaan naar Starbucks. Op naar de double chocolate chip frappuccino en een slice of chocolate chip bananabread. Heerlijk al die caloriën. Het is vakantie!!

Tongue out

Na de Starbucks lopen we via Ocean front Walk naar Animal House, om daar tot de ontdekking te komen dat Maria al weg is. Op dus naar John & Maria. Wat een warm welkom!! Heerlijk ze weer te zien! Samen met Maria lopen we terug naar Animal House, waar Benny een vintage Eagles T-shirt en Anja een Vaalbara Design tas koopt. Nice, very nice!!

We zeggen Maria gedag, maar niet voor we een dinner afspraak hebben gemaakt voor vanavond. Gezelly!! We halen nog een koffie bij Starbucks en dan is het tijd om het geheel opgeknapte hotel te gaan bewonderen. De kamers zijn echt prachtig geworden.

Alles in frisse kleuren geschilderd en helemaal opnieuw ingericht.De balkondeuren gaan meteen open en die zullen niet weer dicht gaan tot de dag van vertrek. Benny is vooral happy met de big flatscreen tv,

Zelfs de breakfast courtyard heeft een likje verf gehad.

Om 6pm stappen we onder de douche en om half 7 rijden we naar John & Maria. Ja, we kunnen dat ook lopen, maar met een tas vol Dutch stuff is de auto toch wel erg makkelijk.

We gaan Mexicaans eten bij Tlapazola. Heerlijk. Tortilla's met guacamole vooraf en Benny heeft grilled chicken with two mole sauce en Anja heeft wild slipper lobster tail vegetable enchilada's.

Er is geen ruimte meer voor desert.....

We zetten Maria & John thuis af en om 10pm zijn we weer terug in het hotel. Het was een lange dag en een supergezellige avond!! Nu nog even de website en dan naar bed. Morgen tijd voor zon, zee en strand!!

M/love xxoo

Dag 24 Lake Havasu City, AZ - Joshua Tree, CA

Vandaag niet zo heel veel te melden. We hebben zo'n beetje de hele dag in de auto gezeten.

We ontbijten in Lake Havasu City, niet ver van het hotel. Het is half 9 en al 94*F!! Om half 10 rijden we weg. Eerst nog langs Lake Havasu.....

.....en dan buigen we af richting JoshuaTree. Welcome to California!!

Laughing

De weg is lang en alleen maar rechtuit. Links en rechts desert en daar achter bergen. Niets noemenswaardigs dus.

Om 2u zijn we bij de Joshua Tree in, waar helaas de frontdesk nog gesloten is. Inchecken kan vanaf 3pm en tot dan is er blijkbaar nog niemand aanwezig??

Undecided

We besluiten om dan maar naar het Joshua Tree N.P Visitor's centre te rijden.

We vragen advies, hoe de rest van de middag in te vullen en met een kaart van het park gaan we op pad. Er loopt een weg door het park van East (waar we nu zijn) naar North en dan kun je over de gewone weg weer terug naar ons hotel. De rit neemt 1,5u in beslag, dus dat doen we dan maar.

Joshua Tree is een beetje vreemde mix van bomen en natuurgeweld. De Joshua Tree kan we 1000 jaar worden en heeft bizarre vormen.

Daar tussendoor liggen 'bergen stenen', die er uit zien of ze er bewust zijn neergelegd. Vreemd, heel vreemd.

We rijden door tot aan Keys View, waar je bij helder weer een prachtig uitzicht hebt. Je ziet zelfs de San Andreas Fault......

Of niet, zoals vandaag! Er hangt een waas in de Valley, haze zoals ze dat hier noemen. Helaas geen San Andreas Fault te zien dus.

Frown

Er zijn enkele hiking trails in het park, maar bij 110*F is hiken niet echt een verstandige beslissing. We blijven dus in de auto in de koelte van de airco en rijden, zodra we het park uit zijn, terug naar ons hotel.

Inmiddels is de frontdesk van de Joshua Tree Inn geopend. We hebben room number 4 (out of 10). We hebben onze eigen 'achtertuin' en er is een heerlijk verfrissend zwembad.

Nog een story over het hotel; Op 19 september 1973 is singer-songwriter Gram Parson, toen 26 jaar, na een overdosis drugs hier in Room number 8 gevonden. De kamer is nog steeds te boeken en ziet er nog uit zoals toen..... In de courtyard, tegenover Room number 8 is een soort van monument geplaatst.

We eten Indiaas, Benny heeft kip en vind het eerlijk. Anja heeft shrimp in Marsalasaus en is heel wat minder enthousiast.....

Morgen de laatste (grote) autorit naar onze eindbestemming; Venice Beach!! Ons vertrouwde hotel The Inn at Venice beach..... zon, strand en de Pacific Ocean....we snakken naar de koffie van John & Maria en die van Intelligentia..... double chocolatechip frappuccino met bananabread van Starbucks.....Venice Pier..... Ocean Front Walk.... zzzzzzzzzz